woensdag 1 december 2010

First attempts in clay and purchase...

Yesterday I have tried to make some cheesecakes, but I already knew I am not that good with clay :-(
and it was clear to me after struggling for almost a whole day that I need a lot of practice to become good at it!!!

This is what came out of my hands:



It always seems so easy when I see someone else do it!
Now I know I just have to buy my minifood from people who know how to make it look great.

I received my etsy purchase from Ana yesterday and that looks gorgeous!!!!!




The jelly pudding was a gift. Thank you so very much Ana!

Question: I find it very hard to make good pictures in this time of year. In the summer I try to take them outside, with lots of daylight. But in the darker days I have to take them inside with little light. How do you all manage to make beautiful pictures? Can you give me some hints?

16 opmerkingen:

  1. Het ziet er toch al prachtig uit Lara. Ik kan niet zien dat je dit voor 't eerst hebt gemaakt.
    Heel knap...
    Ik weet niet of je er iets mee kunt maar ik maak meestal foto's zonder flitslicht maar wel met alle lampjes in je huis aan en ook (niet te veel) licht op je huis laten schijnen door een lamp 1:1 te gebruiken. Het is nu wel winter dan mogen de foto's van mij iets schemerig zijn. Zelf vind ik 't sfeervol. Probeer 't maar eens...succes.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het er ook hartstikke goed uit zien!!! Lekkere taarten en heel echt stokbrood!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A mi me gusta como te han quedado.
    Preciosas miniaturas de Ana, enhorabuena.
    Sobre las fotos no te puedo aconsejar, tengo el mismo problema me salen mal, no consigo sacar buenas fotos.
    besitos ascension

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Las tartas te han quedado para ¡comerselas!, muy apetitosas.
    Las fotos creo que son un problema para tod@s. Te dejo esta dirección por si te puede ayudar http://aminiatureplace.blogspot.com/2010/11/wow.html
    yo no lo he probado . Un saludo, Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lara, You have done an incredible job on your food for your first attempt! I would keep going at it!! I love what you purchased from Ana.....it looks great!

    Check out Carol's light box that she made for taking photos! It looks like the best set up. Here is the link!

    http://true2scale.blogspot.com/search/label/Photography

    BeantwoordenVerwijderen
  6. first attempt??? you must be lying... looks professional to me!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow! You have done perfect work, looks very admirable!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je zou niet zeggen dat het je eerste keer is hoor, ik vind het prachtig wat je gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lara, we zien allemaal prachtig werk op het internet en als we het zelf ook gaan maken willen we meteen net zo perfekt zijn, maar we vergeten dat het voor de meesten vaak hun 'levenswerk' is en ze al eindeloos veel geoefend en gemaakt hebben. Ja, ik val er zelf nog steeds voor, wil het ook meteen perfekt doen. :-) Maar als je mijn eerste frutsels van klei met die van jou vergelijkt dan ben je al een heeeeeel eind. Petje af hoor! En wat het fotograferen betreft, op bewolkte dagen ben ik ook geen held, maar een lichtbak aanschaffen gaat me te ver. Ik maak er maar het beste van op de helderste tijd van de dag. Mini hugs
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank voor jullie waarderende woorden en de tips ;-)

    Thanks for your words of appreciation and the advice ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lara,

    dit is misschien een nuttige link:

    http://digital-photography-school.com/blog/how-to-make-a-inexpensive-light-tent/

    Ik heb deze belichtingsbak ook gemaakt en dat helpt zeker bij je foto's, kijk maar in mijn album met de betreffende bak en de daarmee gemaakte foto's: http://picasaweb.google.com/eefminis/FotoSMetBelichtingsbak#

    Hoop dat je er iets aan hebt,

    groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I think your cheesecakes look delicious! I would eat them!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fantastic job on your food! Considering having a go myself but my fingers just don't work with tiny stuff! Love what you have made - well done!
    Great purchases too :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. They look so beautiful omg... I wish I could make them.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind die van jouw er helemaal niet zo slecht uitzien hoor!
    Geloof niet dat ik dat voor elkaar kan krijgen... maar ik wil het nog wel eens gaan proberen (heb al wat fimo in huis) ben benieuwd wat er dan uit komt hi hi!

    Groetjes, Jollie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Lara

    Ik was door de oude uitgaves van het gratis on-line blad Artisans in Miniature (AIM) aan het bladeren en in deze uitgave (nr 11, April 2009) op blz. 23 vind je een beschrijving van het fotograferen van fimo, misschien heb je er iets aan.

    http://www.scribd.com/full/13835291?access_key=key-1b6gj8zrf4s4g7erpyuc

    Groetjes Jollie

    BeantwoordenVerwijderen